RİM’İN DEDESİ
VATAN VE İSLAM ŞAİRİ
DOĞAL ŞİFA KAYNAĞI: YEŞİL ÇAY
İNGİLİZLER VE HİNDİSTAN’IN KARANLIK TARİHİ
‘DİNDE ZORLAMA YOKTUR’ U NASIL ANLAMALIYIZ?
TÜRKİYE VE SURİYE: DAHA GÜZEL GÜNLERE
Batılı eğitim sistemi ne zaman iflas eder?
Araç satışında yetki belgeli esnafımız bu sistemden muaf olsun
Ticari ahlaksızlık enflasyondan daha hızlı yükseliyor
SULTAN VAHDETTİN’İN MEZARI TÜRKİYE’YE GETİRİLSİN
İman-Hikmet-Gayret-Tevekkül
ÖZGÜRLÜĞE SELAM SURİYE
Oynamak İstemeyenler Varsa İsteyenler Oynasın
ALMANYA’DA TÜRK OLMAK -2-
Nasrettin Hoca’nın İzinde:AKŞEHİR
Merhaba Yeni Suriye
Futbolun Yazılı Olmayan Kuralı…
SURİYE’NİN BÖLÜNMESİ
Alfa Romeo Junior
KONYALISIN ETLİEKMEK
Çocuk deyince oyun, oyun deyince çocuk aklımıza geliyor. Her çocuk çocukluk döneminde mutlaka oyunlar oynamıştır ve çocukluk döneminin oyunlarla geçmesi en güzel yanıdır. Elbette her çocuk oyun oynamayı, yaşamayı, okumayı hakediyor. Çocukluk dönemimizin en güzel oyunları sokak oyunlarıydı belkide; saklambaçlar, yedi kiremit, çizgi oyunları, beş taşlar ve aklımıza gelmeyen pek çok oyun. Onlarla büyüdük ve gelişim sürecimize çok katkı sağladı.
Oyunlar, çocuklara bir dizi beceriker kazandırabilir. Strateji oyunları problem çözme ve planlama yeteneklerini geliştirebilir, sosyal oyunlar ise işbirliği ve iletişim becerilerini artırabilir. Ayrıca, oyunlar çocuklara konsantrasyon, el-göz koordinasyonu ve rekabetle başa çıkma gibi becerileri de öğretebilir. Ancak, oyunların içeriği ve süresi önemli faktörlerdir. Ebeveynlerin dengeyi sağlamaları önemlidir.
Oyunlar çocuklara bir dizi kazanım sağlayabilir. Bunlar arasında:
* Problem Çözme Becerileri: Oyunlar, çocuklara karşılaştıkları sorunları çözmek için stratejiler geliştirmelerine yardımcı olabilir.
* İletişim ve Sosyal Beceriler: Çok oyunculu oyunlar, çocukların iletişim kurma, işbirliği yapma ve sosyal ilişkilerini güçlendirme fırsatı sunabilir.
* El-Göz Koordinasyonu: Video oyunlar ve bazı fiziksel oyunlar, çocukların el-göz koordinasyonlarını geliştirmelerine katkıda bulunabilir.
* Stratejik Düşünme: Strateji oyunları, çocukların planlama yapma ve uzun vadeli hedeflere odaklanma yeteneklerini güçlendirebilir.
* Yaratıcılık: Oyunlar, çocukların hayal güçlerini geliştirmelerine ve yaratıcı düşünmelerine olanak tanıyabilir.
Ancak, bu kazanımların elde edilebilmesi için oyunların içeriği, süresi ve çocuğun yaşına uygunluğu önemlidir.
En eski Türk oyunları arasında geleneksel atlı cirit oyunu bulunmaktadır. Bu oyun, Orta Asya'dan gelmiş ve Türk kültüründe uzun bir geçmişe sahiptir. Ayrıca, mangala gibi tahta oyunları, tavla, çelik çomak gibi geleneksel çocuk oyunları da Türk kültüründe köklü bir geçmişe sahiptir. Ancak, Türk oyunları zamanla çeşitlenmiş ve değişmiştir, bu nedenle eski oyunlar günümüzde farklı formlarda oynanabilir.
Yine geleneksel oyunlardan olan Mangala, bir Türk oyunudur. Tahta üzerindeki oyuncak çukurlarda oynanan bu oyun, genellikle iki kişi arasında oynanır. Temel amaç, tahtadaki çukurlara yerleştirilmiş olan taşları toplamaktır. Mangala, Türk kültüründe uzun bir geçmişe sahip bir strateji oyunudur ve farklı bölgelerde farklı adlarla anılabilir. Oyunun temelinde strateji, planlama ve rakip oyuncunun hamlelerini önleme gibi unsurlar bulunur. Geleneksel Türk oyunları arasında önemli bir yere sahip olan mangala, hala birçok kişi tarafından keyifle oynanan bir oyun olarak varlığını sürdürmektedir.
Geçmeyen Ağız Yarası Neden Olur?
Eski Eşyaları Dönüştürün
Özgüvenimizi Nasıl Artırırız?
İdrar Yolu Enfeksiyonuna Ne İyi Gelir?
Etin Saklama Koşulları
Çocuklarda Dil Konuşma Bozuklukları
Bilinçli İlaç Tüketimi
GERÇEK KULLUK, TESLİMİYETTİR
Müzik ve Hayatımıza Etkileri
KOZMETİK CİLT YAĞLARI