“En Büyük Sürpriz” Bizi Bekliyor Olabilir mi?
KİLAB-İ KONYA (KONYA’NIN KÖPEKLERİ)
MEDİTASYON
YILDIZLAR AKŞAM DOĞAR
DÜNYANIN ALGI YÖNETİM MERKEZİ; TOVİSTOCK
POZİTİF PSİKOLOJİ İLE KENDİNİ TANI
KOZMETİK CİLT YAĞLARI
ÖLDÜRÜLEN BİR ÖĞRETMEN VE BİR EĞİTİM SİSTEMİ
KULLANDIĞIMIZ TABİRLER VE İSLAMİ HASSASİYETİMİZ
Müfredata bilinçli eleştiri de eklensin
BEŞ ŞEY GELMEDEN BEŞ ŞEYİN KIYMETİNİ BİLMELİYİZ
Teknolojik Bir Mesele
Güvenli Araç ödemesi Ertelendi
TÜRKİYE SELÇUKLULARI VE KONYA KİTABI
Gerçekten ‘fahiş fiyat’ var mı?
RAMAZAN AYINDA SAĞLIKLI BESLENME
Şimdiye kadar nikahı, o şehrin belediye başkanı veya görevlendirdiği memur kıyardı.
Müslüman vatandaş, bu resmi nikahla yetinmez, bir de dini nikah kıydırırdı.
Aslında nikah nikahtır. Nikahın dini olanı, resmi olanı olmaz.
Ama Cumhuriyet ve O'nun yasal düzenlemeleri ile böyle bir açmaz ve gariplik ortaya çıktı.
Hatta bir zamanlar resmi nikahtan önce dini nikah kıydırmak suçtu. TCK'nda kıyana da, kıydırana da altı ay hapis cezası öngörülmüştü.
Müftülerin de nikah kıyabileceği yönünde kanun değişikliği gündeme gelince laik çevreler feryada başladı.
Neymiş efendim? "Küçük yaşta evlenmelerin önü açılırmış. Bu düzenleme laikliğe aykırıymış” v.s.
Evlenme yaşında bir değişiklik yapıldı mı? Hayır.
Müftüler de devlet memuru olduğuna göre yasal sınırlar içinde nikah kıymayacaklar mı? Evet.
Peki sıkıntı nerede?
Laikliğin ilk ortaya çıktığı Fransa da dahil olmak üzere bütün Hristiyan ülkelerde nikahı papaz kıymıyor mu? Üstelik kilisede.
Onlarda laiklik elden gitmiyor da, bizde niye gitsin? (Gerçi laikliğin elden gitmesi dünyanın sonu da değil ya! Neyse şimdi konumuz bu değil)
Ne söylerseniz söyleyin malum çevreler, mantıklı olup olmadığına bakmadan papağan gibi ezberledikleri itirazlarını tekrarlarlar.
Nikah kıyma yetkisi nüfus memuruna veya notere verilseydi bu çevreler aynı itirazları yaparlar mıydı?
Aslında bu çevrelerin problemi, dine, din adına yapılan her türlü şeye karşı olmaktır.
Halkla DNA'ları bundan dolayı uyuşmaz.
Çanakkale şehitliğinde içki alemi yaparak şehitlerimize saygısızlık yapmakta sakınca görmeyenlerin, müftülerin nikah kıymasına karşı çıkmaları doğaldır.
Müslüman vatandaşın bir resmi nikah, bir de dini nikah kıydırma ikileminden kurtarılmasından daha doğal ne olabilir?
Bu kanunun iptali için Anayasa Mahkemesi'ne gideceklermiş. Gitsinler.
Sanmıyorum. Ama diyelim ki Anayasa Mahkemesi 367 benzeri garabet bir kararla kanunu iptal etti.
Anayasa Mahkemesi'nde kazanmak, Milletin vicdanında kazanmak demek değildir.
Millet, Anayasa Mahkemesi'nin 367 kararını başınıza geçirdiği gibi ilk seçimde bu tavrınızı da başınıza geçirecektir…
Bekleyelim görelim…KULLANDIĞIMIZ TABİRLER VE İSLAMİ HASSASİYETİMİZ
AKŞENER NEYİ BAŞARDI?
IRAK ZİYARETİ NASIL OKUNMALIDIR
İRAN-İSRAİL TİYATROSU
“ALTA DÜŞTÜM DİYE ÜZÜLME, ÜSTE ÇIKTIM DİYE SEVİNME”
HEDEF NEDEN MOSKOVA?
ÇANAKKALE, “SİON KATIR BİRLİKLERİ” VE İSRAİL
CEM YILMAZ’IN RAKILI PAYLAŞIMI
CEM YILMAZ’IN RAKILI PAYLAŞIMI
DİZİLER VE UYUYAN RTÜK