“En Büyük Sürpriz” Bizi Bekliyor Olabilir mi?
KİLAB-İ KONYA (KONYA’NIN KÖPEKLERİ)
MEDİTASYON
YILDIZLAR AKŞAM DOĞAR
DÜNYANIN ALGI YÖNETİM MERKEZİ; TOVİSTOCK
POZİTİF PSİKOLOJİ İLE KENDİNİ TANI
KOZMETİK CİLT YAĞLARI
ÖLDÜRÜLEN BİR ÖĞRETMEN VE BİR EĞİTİM SİSTEMİ
KULLANDIĞIMIZ TABİRLER VE İSLAMİ HASSASİYETİMİZ
Müfredata bilinçli eleştiri de eklensin
BEŞ ŞEY GELMEDEN BEŞ ŞEYİN KIYMETİNİ BİLMELİYİZ
Teknolojik Bir Mesele
Güvenli Araç ödemesi Ertelendi
TÜRKİYE SELÇUKLULARI VE KONYA KİTABI
Gerçekten ‘fahiş fiyat’ var mı?
RAMAZAN AYINDA SAĞLIKLI BESLENME
Yüksek okulda “ İslam Tarihi “ dersimize Gönül Hanım gelirdi.
Hz.Hasan (R.A) “çok içtiği için ayyaş, çok kadın alıp boşadığı için boşayıcı lakabıyla anılırdı” deyince;
“Din, O’nun cennetle müjdelendiğini söylüyor. Hangisi doğru?” itirazıma “o dini, bu ilmi gerçek” demez mi?
Elimdeki kalemi göstererek “Hocam felsefede gerçek tektir kuralı var. Bu; ya kalemdir ya değildir. Dine göre kalem, ilme göre başka bir şey olamaz” söylemime cevap bulamamış, “yazdırdığımı isterim” diyebilmişti.
Geçen bir açık oturumda Prof. Dr. Bayraktar Bayraklı “ ilmin tekliği” ni özetle şöyle izah etti:
“Ayet” denince sadece Kur’an ayetlerini anlıyoruz. Halbuki üç tür ayet vardır.1-Kur’an ayetleri,
2-Kevni ayetler ( kainat, ay, güneş, dünya, canlı-cansız varlıklar,işleyiş kanunları vs.)
3-Kur’an’ın yol gösterdiği, emrine her tür nimetin verildiği halife, eşref-i mahlukat olan İnsan.
İlahiyat ilmi Kur’an ayetlerini anlama, yorumlama- tefsir –ve doğru sonuçlar çıkarma ile uğraşır.
Atom, uzay, zooloji v.b. ilimlerinin konusu ay, güneş, dünya, canlı-cansız tüm kainat yani kevni ayetlerdir.
Tıp, sosyoloji, psikoloji vb. ilimler de insanı konu edinir.
Tüm ilimler yoktan bir şey ortaya koymaz. Yaratılmışları inceler. Onlara hakim olan kanunları bulmaya ve yorumlamaya çalışır. Sonuçları insanın hizmetine sunar.
Yani İlahiyatçının yaptığı ile atom mühendisinin yaptığı aynı tür bir faaliyettir. İlim ve gerçek tektir.”
Bayraktar hoca ne kadar haklı !
İlim dine, din ilme aykırı olamaz. Eğer ilim dine aykırı ise ilim değil, din ilme aykırı ise din değildir.
“ Dini gerçek, ilmi gerçek” veya “dini ilim, müsbet ilim” ayrımı Batı plüralizmidir.
Plüralizmin de, dinimizin birlik –vahdet- anlayışının da; sosyal, siyasi, dini hayatımıza etkileri vardır.
Vahdet anlayışında dinin emirleri tüm yaşantımızı düzenler.
Ama plüralizme göre kilisede ibadet başka dine aykırı davranmak başkadır. Din ve dünya işleri ayrı şeylerdir.
Bu anlayışı bize de bulaştırdılar. “İbadet de kabahat de yerinde yapılır.”, “Burası cami mi kardeşim ?” , “Bazen Allah , bazen de yallah demeli ” , “şeytanın bol olsun” söylemleri din ve hayatı ayırmanın ürünüdür.
Din ve devlet işleri ayrımı -Laiklik– “Allah gök tanrıdır. O yerinde durmalıdır. İnanç ve ibadet serbesttir. Ama din, dünya işlerine karışmamalıdır.” (!) anlayışından beslenir.
Bilerek veya bilmeyerek bizde de plüralizmin etkisiyle din ve dünya işleri ayrıma tabi tutulmuştur.
“Gafil, dünyaya daldı.” diye tenkit ederiz. “Dünyadan el-etek çekti.” tabirini dindarlık ölçütü diye kullanırız.
Halbuki; hayat ana rahmine düşmekle başlayan, hedefi cennet olan bir yolculuktur. Ölüm bile bu yolculukta bir istasyondur. “Hiç ölmeyecekmiş gibi dünya için, yarın ölecekmiş gibi ahret için çalışmak “ ve “dünya ahretin tarlasıdır” ilkeleri dünya ile ahiretin bir sebep sonuç ilişkisi ile bağlı ve ayrılmaz bir bütün olduğunu ne güzel anlatır.
Müslümanın ailesine, yakınlarına ve insanlara güzel davranması, hem dünyevi bir ilişki, hem de sevaptır. Sadaka ve zekat hem kaynaşmayı ve sosyal adaleti sağlar, hem de ahirete yatırımdır. Helal rızık kazanmak, dürüstlük, kul hukukuna riayet hem dünyevi bir itibar sağlar, hem de cennete giden yoldur.
Örnekler çoğaltılabilir.
Gerçek birdir. İlim birdir. Amel ve inanca hakim olması gereken tekliktir. Bunları ayırmak dini dışlamaktır.
Allah (CC) birdir. Yarattıklarının birliği de Yüce Yaratıcının birliğindendir. Selam ve dua ile…
KULLANDIĞIMIZ TABİRLER VE İSLAMİ HASSASİYETİMİZ
AKŞENER NEYİ BAŞARDI?
IRAK ZİYARETİ NASIL OKUNMALIDIR
İRAN-İSRAİL TİYATROSU
“ALTA DÜŞTÜM DİYE ÜZÜLME, ÜSTE ÇIKTIM DİYE SEVİNME”
HEDEF NEDEN MOSKOVA?
ÇANAKKALE, “SİON KATIR BİRLİKLERİ” VE İSRAİL
CEM YILMAZ’IN RAKILI PAYLAŞIMI
CEM YILMAZ’IN RAKILI PAYLAŞIMI
DİZİLER VE UYUYAN RTÜK