E-gazete

ANASAYFA GÜNCEL KONYA EKONOMİ SPOR SİYASET EĞİTİM YAŞAM DÜNYA KÜLTÜR-SANAT SAĞLIK TEKNOLOJİ İLAN RESMİ İLANLAR YEMEK

Tamirciler telefonu 112 Acil Çağrı Merkezi ile test ediyor

20 Ocak 2024 Cumartesi 14:22
Kars’ta 112 Acil Çağrı Merkezi’ne 2023 yılında yapılan 356 bin çağrıdan 282 bin 629’unun asılsız olduğu tespit edildi. Acil vakalara müdahalede zamanla yarışan 112 Acil Çağrı Merkezi’ni en çok telefon tamircileri, çobanlar ve çocukların meşgul ettiği belirlendi.

Kars 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü verilerine göre, kentte 2023 yılında 112'yi 356 bin 9 kişi aradı. Aramaların yüzde 79,39'unu oluşturan 282 bin 629'u asılsız çıkarken, 73 bin 380'i gerçek vakaya dönüştü.

Asılsız çağrıların önemli bir kısmını tamir ettikleri telefonun çalışıp çalışmadığını deneyen tamirciler ile çocuklar ve çobanların yaptığı tespit edildi.

Merkeze çok sayıda gereksiz arama geldiğini söyleyen çağrı karşılayıcı Muhammed Özçelik, "Maalesef çok gereksiz aramalar geliyor. Telefon tamircileri, 'telefon çalışıyor mu, çalışmıyor mu?' diye arıyorlar. Küçük çocukların aileleri tarafından bilinçsiz bir şekilde telefon vermesinden dolayı sürekli burayı aramaları oluyor. Biz de gerekli uyarıları yapıyoruz. Belli yaptırımları ve cezaları var ama yine de 2023 yılında çok sayıda gereksiz aramalar oldu" dedi.

Vatandaşların 112'nin acil bir hat olduğunu bilmeleri gerektiğini de kaydeden Özçelik, "Acil vakaların daha öne alınması için gereksiz aramaların yapılmaması gerekiyor. Burası acil bir hat, sadece acil aramalar durumlarda arayın. Telefonunuz çalışıyor mu, çalışmıyor mu, ses geliyor mu, gelmiyor mu? Veya küçük çocuklarınıza bilinçsiz bir şekilde telefonları vermesinler. Gerçekten burada ambulans, polis, jandarmaya ihtiyacı olanlar var, tüm birimlere burası bakıyor. İlk acil çağrıyı biz alıyoruz ve acil durumu olduğu için aktarımı biz yapıyoruz. Vatandaşların bu konuda duyarlı olması gerekiyor çünkü bu acil bir hat ve hafife alınacak bir durum değil" diye konuştu.

DİĞER HABERLER